dimarts, 9 d’abril del 2019

3a Avaluacio (turime)

Turisme


  1. Cerca informació sobre els diferents tipus de turistes que pot rebre un país.




turistes psicocéntricos
Són els turistes que prefereixen destinacions típics coneguts i amb totes les comoditats. Prefereixen viatjar amb tot organitzat, fer poc esforç i prefereixen la comoditat i el confort. Són poc exigents, el seu ingrés econòmic no és molt alt i viatgen amb poca freqüència.
 

turistes alocéntricos
Busquen zones amb poc desenvolupament turístic, són exploradors i estimen conèixer a la gent local. Són actius i agraden d'utilitzar serveis turístics no massius, però són exigents amb els seus viatges i ho fan amb més freqüència ja que el seu nivell de vida és més alt.
 

turistes mediocéntricos
Són una combinació de alocéntricos i psicocéntricos, per tant viatgen per igual a destinacions coneguts o poc exploradors, alhora que participen en tot tipus d'activitats; però, normalment busquen restaurants i hotels coneguts i de cadena.
Erick Cohen, en el seu llibre "Who is a tourist ?: a conceptual clarification" diferència al turista segons la seva motivació de viatge:
 

Turistes de plaer o henodistas
Són els turistes que busquen una separació immediata de la quotidianitat, la tensió i l'estrès. Sun fins són purament recrecionales i de distracció.
turistes pelegrins

Són els turistes que prefereixen destinacions típics coneguts i amb totes les comoditats. Prefereixen viatjar amb tot organitzat, fer poc esforç i prefereixen la comoditat i el confort. Són poc exigents, el seu ingrés econòmic no és molt alt i viatgen amb poca freqüència.
 

turistes alocéntricos
Busquen zones amb poc desenvolupament turístic, són exploradors i estimen conèixer a la gent local. Són actius i agraden d'utilitzar serveis turístics no massius, però són exigents amb els seus viatges i ho fan amb més freqüència ja que el seu nivell de vida és més alt.
 

turistes mediocéntricos
Són una combinació de alocéntricos i psicocéntricos, per tant viatgen per igual a destinacions coneguts o poc exploradors, alhora que participen en tot tipus d'activitats; però, normalment busquen restaurants i hotels coneguts i de cadena.
Erick Cohen, en el seu llibre "Who is a tourist ?: a conceptual clarification" diferència al turista segons la seva motivació de viatge:
 

Turistes de plaer o henodistas
Són els turistes que busquen una separació immediata de la quotidianitat, la tensió i l'estrès. Sun fins són purament recrecionales i de distracció.
turistes pelegrins
Són turistes que busquen una resposta que pot manifestar-se de tres maneres:


     Experiencial: Busca l'autenticitat de la vida a otars societats ja que té la sensació d'haver perdut la pròpia.
    Experimental: Experimenta amb estils de vida diferents al propi.
    Existencial: Troba un nou centre existencial resultat de l'experiència del viatge.


 turistes exploradors
Són pocs en nombre, amb un alt grau d'adaptació a l'entorn social i espacial, es caracteritzen per viatjar pel seu compte, observar i participar amb la comunitat amfitriona. Busquen llocs contra vacances, són usuaris freqüents de tecnologies i gadgets (càmeres fotogràfiques, suplements alimentaris o aliments deshidratats, gravadores, mapes, GPS, etc.).

Aporten al mercat d'internet valuosos articles publicats en blogs amb suggeriments de viatge que únicament es podrien conèixer a través de l'experiència propera amb una destinació determinada.
 

turistes elit
Viatgen a llocs poc comuns buscant experiències properes amb la comunitat amfitriona, sempre en forma organitzada turísticament, com viatges en jeep pel safari. Són poc nombrosos i més exigents que els exploradors, s'adapten fàcilment a l'alimentació i allotjament local disponible.
turistes excèntrics

Viatgen a llocs inusuals lluny de la multitud buscant experimentar emocions noves o fins i tot místiques, amb baix nivell de risc; són pocs en nombre i de fàcil adaptació al medi local, no participen en circuits o rutes.
 

turistes innusuales
Viatgen en forma ocasional sempre sota un itinerari organitzat per un intermediari i en grup, buscant emocions noves i arriscades, són aptes per al turisme d'aventura amb tots els serveis inclosos.
turistes xàrter


Turistes massa incipient
Visitants individuals o en grup de flux constant que en conjunt formen un volum de la demanda a destinacions consolidades turísticament, de gran popularitat, que ofereixen un baix nivell de risc, certa interacció amb la comunitat amfitriona i la visita als principals atractius de la destinació ( ciutat de Mèxic, Nova York, París, Frankfurt).
 

turistes massa
Viatgen en forma constant i permanent, en gran nombre, i representen la base del desenvolupament i creixement turístic de les destinacions accessibles a la classe mitjana. La interacció amb la comunitat amfitriona és comercial i impersonal.

Són turistes que busquen una resposta que pot manifestar-se de tres maneres:

     Experiencial: Busca l'autenticitat de la vida a otars societats ja que té la sensació d'haver perdut la pròpia.
    Experimental: Experimenta amb estils de vida diferents al propi.
    Existencial: Troba un nou centre existencial resultat de l'experiència del viatge.


 turistes exploradors
Són pocs en nombre, amb un alt grau d'adaptació a l'entorn social i espacial, es caracteritzen per viatjar pel seu compte, observar i participar amb la comunitat amfitriona. Busquen llocs contra vacances, són usuaris freqüents de tecnologies i gadgets (càmeres fotogràfiques, suplements alimentaris o aliments deshidratats, gravadores, mapes, GPS, etc.).

Aporten al mercat d'internet valuosos articles publicats en blogs amb suggeriments de viatge que únicament es podrien conèixer a través de l'experiència propera amb una destinació determinada.
 

turistes elit
Viatgen a llocs poc comuns buscant experiències properes amb la comunitat amfitriona, sempre en forma organitzada turísticament, com viatges en jeep pel safari. Són poc nombrosos i més exigents que els exploradors, s'adapten fàcilment a l'alimentació i allotjament local disponible.
turistes excèntrics

Viatgen a llocs inusuals lluny de la multitud buscant experimentar emocions noves o fins i tot místiques, amb baix nivell de risc; són pocs en nombre i de fàcil adaptació al medi local, no participen en circuits o rutes.
 

turistes innusuales
Viatgen en forma ocasional sempre sota un itinerari organitzat per un intermediari i en grup, buscant emocions noves i arriscades, són aptes per al turisme d'aventura amb tots els serveis inclosos.
turistes xàrter


Turistes massa incipient
Visitants individuals o en grup de flux constant que en conjunt formen un volum de la demanda a destinacions consolidades turísticament, de gran popularitat, que ofereixen un baix nivell de risc, certa interacció amb la comunitat amfitriona i la visita als principals atractius de la destinació ( ciutat de Mèxic, Nova York, París, Frankfurt).
 

turistes massa
Viatgen en forma constant i permanent, en gran nombre, i representen la base del desenvolupament i creixement turístic de les destinacions accessibles a la classe mitjana. La interacció amb la comunitat amfitriona és comercial i impersonal.

  2. Quins països reben més turistes? Podries esmentar alguns dels atractius que tenen?

França: Amb un total de 82.600.000 de turistes anuals.

    Estats Units: 75.600.000 de turistes.

    Espanya: 75.600.000 de turistes.

    Xina: 59.300.000 de turistes.

    Itàlia: 52.400.000 de turistes.

    Regne Unit: 35.800.000 de turistes.

    Alemanya: 35.600.000 de turistes.

    Mèxic: 35 milions de turistes.

    Tailàndia: 32.600.000 de turistes.

    Turquia: 29 milions de turistes.

  3. Quins successos causats per la natura o per les persones poden frenar el turisme?
limitar opcions de transport, pujar els preus, millorar el marketing,  i descentrelitzar la demanda.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada