Turisme
1. Cerca informació sobre els diferents tipus de turistes que pot rebre un país.
turistes psicocéntricos
Són els turistes que prefereixen destinacions típics coneguts i amb totes les comoditats. Prefereixen viatjar amb tot organitzat, fer poc esforç i prefereixen la comoditat i el confort. Són poc exigents, el seu ingrés econòmic no és molt alt i viatgen amb poca freqüència.
turistes alocéntricos
Busquen zones amb poc desenvolupament turístic, són exploradors i estimen conèixer a la gent local. Són actius i agraden d'utilitzar serveis turístics no massius, però són exigents amb els seus viatges i ho fan amb més freqüència ja que el seu nivell de vida és més alt.
turistes mediocéntricos
Són una combinació de alocéntricos i psicocéntricos, per tant viatgen per igual a destinacions coneguts o poc exploradors, alhora que participen en tot tipus d'activitats; però, normalment busquen restaurants i hotels coneguts i de cadena.
Erick Cohen, en el seu llibre "Who is a tourist ?: a conceptual clarification" diferència al turista segons la seva motivació de viatge:
Turistes de plaer o henodistas
Són els turistes que busquen una separació immediata de la quotidianitat, la tensió i l'estrès. Sun fins són purament recrecionales i de distracció.
turistes pelegrins
Són els turistes que prefereixen destinacions típics coneguts i amb totes les comoditats. Prefereixen viatjar amb tot organitzat, fer poc esforç i prefereixen la comoditat i el confort. Són poc exigents, el seu ingrés econòmic no és molt alt i viatgen amb poca freqüència.
turistes alocéntricos
Busquen zones amb poc desenvolupament turístic, són exploradors i estimen conèixer a la gent local. Són actius i agraden d'utilitzar serveis turístics no massius, però són exigents amb els seus viatges i ho fan amb més freqüència ja que el seu nivell de vida és més alt.
turistes mediocéntricos
Són una combinació de alocéntricos i psicocéntricos, per tant viatgen per igual a destinacions coneguts o poc exploradors, alhora que participen en tot tipus d'activitats; però, normalment busquen restaurants i hotels coneguts i de cadena.
Erick Cohen, en el seu llibre "Who is a tourist ?: a conceptual clarification" diferència al turista segons la seva motivació de viatge:
Turistes de plaer o henodistas
Són els turistes que busquen una separació immediata de la quotidianitat, la tensió i l'estrès. Sun fins són purament recrecionales i de distracció.
turistes pelegrins
Són turistes que busquen una resposta que pot manifestar-se de tres maneres:
Experiencial: Busca l'autenticitat de la vida a otars societats ja que té la sensació d'haver perdut la pròpia.
Experimental: Experimenta amb estils de vida diferents al propi.
Existencial: Troba un nou centre existencial resultat de l'experiència del viatge.
turistes exploradors
Són pocs en nombre, amb un alt grau d'adaptació a l'entorn social i espacial, es caracteritzen per viatjar pel seu compte, observar i participar amb la comunitat amfitriona. Busquen llocs contra vacances, són usuaris freqüents de tecnologies i gadgets (càmeres fotogràfiques, suplements alimentaris o aliments deshidratats, gravadores, mapes, GPS, etc.).
Aporten al mercat d'internet valuosos articles publicats en blogs amb suggeriments de viatge que únicament es podrien conèixer a través de l'experiència propera amb una destinació determinada.
turistes elit
Viatgen a llocs poc comuns buscant experiències properes amb la comunitat amfitriona, sempre en forma organitzada turísticament, com viatges en jeep pel safari. Són poc nombrosos i més exigents que els exploradors, s'adapten fàcilment a l'alimentació i allotjament local disponible.
turistes excèntrics
Viatgen a llocs inusuals lluny de la multitud buscant experimentar emocions noves o fins i tot místiques, amb baix nivell de risc; són pocs en nombre i de fàcil adaptació al medi local, no participen en circuits o rutes.
turistes innusuales
Viatgen en forma ocasional sempre sota un itinerari organitzat per un intermediari i en grup, buscant emocions noves i arriscades, són aptes per al turisme d'aventura amb tots els serveis inclosos.
turistes xàrter
Turistes massa incipient
Visitants individuals o en grup de flux constant que en conjunt formen un volum de la demanda a destinacions consolidades turísticament, de gran popularitat, que ofereixen un baix nivell de risc, certa interacció amb la comunitat amfitriona i la visita als principals atractius de la destinació ( ciutat de Mèxic, Nova York, París, Frankfurt).
turistes massa
Viatgen en forma constant i permanent, en gran nombre, i representen la base del desenvolupament i creixement turístic de les destinacions accessibles a la classe mitjana. La interacció amb la comunitat amfitriona és comercial i impersonal.
Són turistes que busquen una resposta que pot manifestar-se de tres maneres:
Experiencial: Busca l'autenticitat de la vida a otars societats ja que té la sensació d'haver perdut la pròpia.
Experimental: Experimenta amb estils de vida diferents al propi.
Existencial: Troba un nou centre existencial resultat de l'experiència del viatge.
turistes exploradors
Són pocs en nombre, amb un alt grau d'adaptació a l'entorn social i espacial, es caracteritzen per viatjar pel seu compte, observar i participar amb la comunitat amfitriona. Busquen llocs contra vacances, són usuaris freqüents de tecnologies i gadgets (càmeres fotogràfiques, suplements alimentaris o aliments deshidratats, gravadores, mapes, GPS, etc.).
Aporten al mercat d'internet valuosos articles publicats en blogs amb suggeriments de viatge que únicament es podrien conèixer a través de l'experiència propera amb una destinació determinada.
turistes elit
Viatgen a llocs poc comuns buscant experiències properes amb la comunitat amfitriona, sempre en forma organitzada turísticament, com viatges en jeep pel safari. Són poc nombrosos i més exigents que els exploradors, s'adapten fàcilment a l'alimentació i allotjament local disponible.
turistes excèntrics
Viatgen a llocs inusuals lluny de la multitud buscant experimentar emocions noves o fins i tot místiques, amb baix nivell de risc; són pocs en nombre i de fàcil adaptació al medi local, no participen en circuits o rutes.
turistes innusuales
Viatgen en forma ocasional sempre sota un itinerari organitzat per un intermediari i en grup, buscant emocions noves i arriscades, són aptes per al turisme d'aventura amb tots els serveis inclosos.
turistes xàrter
Turistes massa incipient
Visitants individuals o en grup de flux constant que en conjunt formen un volum de la demanda a destinacions consolidades turísticament, de gran popularitat, que ofereixen un baix nivell de risc, certa interacció amb la comunitat amfitriona i la visita als principals atractius de la destinació ( ciutat de Mèxic, Nova York, París, Frankfurt).
turistes massa
Viatgen en forma constant i permanent, en gran nombre, i representen la base del desenvolupament i creixement turístic de les destinacions accessibles a la classe mitjana. La interacció amb la comunitat amfitriona és comercial i impersonal.
2. Quins països reben més turistes? Podries esmentar alguns dels atractius que tenen?
França: Amb un total de 82.600.000 de turistes anuals.
Estats Units: 75.600.000 de turistes.
Espanya: 75.600.000 de turistes.
Xina: 59.300.000 de turistes.
Itàlia: 52.400.000 de turistes.
Regne Unit: 35.800.000 de turistes.
Alemanya: 35.600.000 de turistes.
Mèxic: 35 milions de turistes.
Tailàndia: 32.600.000 de turistes.
Turquia: 29 milions de turistes.
3. Quins successos causats per la natura o per les persones poden frenar el turisme? limitar opcions de transport, pujar els preus, millorar el marketing, i descentrelitzar la demanda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada